Isnin, 17 September 2012

Ulasan Positif Selepas Malaysia Tewas.

'Admin' tertarik dengan ulasan 'admin page' Ubola Network terhadap pasukan Harimau Malaya.

* Maklumat dari facebook sehari selepas Malaysia tewas 2-0 kepada Vietnam



Ubola Network · 19,800 like this.
7 hours ago · 
  • Sebenar benar benar benarnyaaaaaa... Kita tersangat bertuahh dalam game tadi. Vietnam banyak ajar kita tentang taktikal. Short pass, tiada long pass, switch player, control bola, defensive line yg agak mantopp, dan banyak lagi. Rajagobal kena kaji balik corak permainan Vietnam. Apa salahnya serapkan sedikit taktikal Vietnam kedalam skuad negara kan. Yeahhhh.. Aku yakin AFF 2012 nnti Malaysia akan turun dgn strategi dan taktikal Rajagobal yg baru. !!!
     ·  · 

Sementara itu dalam 1 lagi perlawanan persahabatan antarabangsa , Vietnam seri 0-0 dengan Indonesia pada 12 September yg lalu di Jakarta.

* Pendapat 'admin' :

Kekalahan Malaysia ini ibarat 'wake cup call ' untuk skuad Rajagopal bahawa jangan terlalu selesa dengan pasukan Harimau Malaya sekarang.
Biar kalah dalam perlawanan persahabatan sekarang supaya tidak kalah dalam perlawanan kompetitif nanti terutamanya Piala AFF Suzuki dlm masa 3 bulan dari sekarang.

Kesimpulannya , teruskan semangat menyokong pasukan Malaysia dan berikan kritikan yang positif,bukannya kritikan negatif dan kutukan ibarat melepas geram..

Akhir kata ,

Jika tak mampu menyokong ketika kalah~

Jangan bersorak ketika menang~






Shukri Khalid ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Soccer Ball